A séta jó és még egészséges is

séta 01-600

Sétálni jó és még egészséges is.

Mindannyian ismerünk olyanokat, akik rendszeresen mozognak és olyanokat is, akik megelégszenek a „elmegyek a boltba, elég mozgás az nekem” felfogással.

Nem csak a drága edzőtermek trénerei, hanem az orvosok is hangoztatják, hogy a mozgás rendkívül fontos és egy halom betegség megelőzhető, vagy legalábbis késleltethető általa.

Ne gondoljunk most drága edzőtermekre, vagy drága gépekre.

A séta a jó levegőn semmibe sem kerül, viszont kutatások igazolják, hogy jótékony hatással van egészségünk megtartásában.

Lássunk néhány tudományos szempontot. Bármilyen meglepő, a heti rendszeres séta

– csökkenti a zöldhályog kockázatát, kövek1-300
– serkenti a boldogsághormonok (endorfinok) termelődését,
– erősíti az immunrendszert,
– felére csökkenti az Alzheimer-kór rizikóját,
– javítja a szív egészségét és csökkenti a magas vérnyomást,
– csökkenti a cukorbetegség kockázatát,
– erősíti az izomzatot és terhelhetőbbé teszi az ízületeket,
– enyhíti az ízületi és a hátfájdalmakat,
– csökkenti a csontsűrűség veszteségét és ezzel a csontritkulás veszélyét,
– edzi az egyensúlyérzéket,
– mérsékli a sóvárgást a csokoládé után,
– csökkenti a depressziót és a szorongásokat,
– csökkenti sok daganatfajta rizikóját,
– serkenti az anyagcserét és segít a fogyásban,
– meghosszabbítja az életet.

A fokozatosságot a sétában is be kell tartani. Első alkalommal ne hosszútávban gondolkodjunk és a séta tempóját sem kell túlzásba vinni.
Szépen lassan, de tempósan sétáljunk. Ne hagyjuk elcsábítani magunkat egy hívogató pad látványától, de ha úgy érezzük fáradunk, ne erőltessük túl magunkat, inkább lassítsunk egy kicsit az iramon, hogy néhány perc múlva ismét tempósan haladhassunk.

Sokan meglepődnek, amikor azt hallják, hogy ha fájnak a csontjaink ne feküdjünk le pihenni, hanem sétáljunk egyet. Ez egy nagy-nagy csapda.
Fáradnak érezzük magunkat, fáj itt és ott, erre lepihenünk, de amikor felkelünk nemhogy kevésbé éreznénk a fájdalmat és frissebbek lennénk, hanem ha lehet még rosszabb, mint mielőtt lefeküdtünk.
Először persze nem esik jól a mozgás, de második, harmadik alkalommar már élvezni fogjuk és boldogan készítünk tervet sétaútvonalunkra.

Fiatalító programunkban nagy sikere van a nordic walkingnak.

A Nordic walking egyesíti a gyaloglás és a futás előnyeit. Fontos különbség a sétához képest a botok használata, amelyek révén hosszabbakat lépünk, úgy, hogy a kezek és a lábak természetes, a járáshoz elengedhetetlen ellentétes mozgása megmarad. A botok használata dinamikát, ritmust ad a gyaloglásnak.

 

Fiatalító wellness csomagunkról részletesebben itt tájékozódhat.

Látogasson el Facebook oldalunkra is a névre kattintva. Anti aging

Kék Duna Klubkártyáját aktiválta már?

ajanlatkeres-nagy

Hozzászólás írása

*
*