Anti aging, porcok, ízületek

Hogy vannak a porcok, ízületek?

anti aging cikkek-felső kép-1

Tudta, hogy „összesen 143 helyen vannak szerte a testünkben porcos csontkapcsolatok”?

Azt biztosan Ön is érzékelte, hogy az ízületi fájdalmak és a porckopás (leszámítva kisebb sérüléseket, baleseteket) nem a fiatal korosztály problémája, hanem inkább 50-55 év körül és felett jelentkezik, ott viszont nagyon is jelen van, mert az 55 éve feletti  emberek 80% küzd ezzel a betegséggel.
A legnagyobb baj, hogy eleinte nincsenek tünetek, és nem is gyógyítható, csak a fájdalom enyhíthető, illetve helyes életmóddal lassítható a porckopás kialakulása.

Milyen a helyes életmód?

Testmozgás és megfelelő táplálkozás!

Tudjuk, hogy bármiről is legyen szó, mindig mindenki a testmozgással és a táplálkozással jön, de bármilyen nehéz is, be kell látnunk, hogy a mozgás és mellette a helyesen megválasztott étrend „gyógyír” sok mindenre.

Anti aging programunk a fiatalosság megtartásával foglalkozik! Nem gyógyítunk, viszont megmutatjuk, és megtanítjuk hogyan maradjunk fiatalosak 40-50-60 felett is.

Akinek ízületi fájdalmai, porckopása van, egyre nehezebben mozog, egyre rosszabb lesz a hangulata, hajlamossá válik beletörődni, hogy elszaladtak az évek, megöregedett, pedig mindenki lehet fiatalos, senkinek sem kell némán, és tehetetlenül szemlélni és tűrni, hogy itt fáj, ott fáj.

Nézzük most a mozgást, a rendszeres testedzést olyanoknál, akiknek ízületi fájdalmai, porckopása van.

A rendszeres testmozgás erősíti az izmokat, az izmok pedig támaszt nyújtanak az ízületeknek.
Fiatalon azért fontos ez, mert késlelteti a porckopás kialakulását, idősebb korban, vagy amikor már problémáink vannak az ízületeinkkel a porcainkkal, segíti a fájdalomcsillapítást, illetve akár meg is állítja a porcok további kopását.
Nagyon fontos, hogy a testedzés kímélő és a fokozatosságot szem előtt tartva történjen!
Figyeljünk oda a bemelegítésre, és a nyújtásra is, amiről sokan elfeledkeznek.
Ne feledjük el, hogy ha a testsúllyal is problémánk van, akkor súlyunk csökkenéséhez a testmozgás elengedhetetlen.

A táplálkozással kapcsolatban egyetlen jó tanácsunk van.
Fogyasszunk sok friss gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonafélét.
Azt mondják, ha ugyanannyi a gyümölcs és a zöldség étrendünkben, mint az egyéb táplálék, akkor már sokat tettünk porcaink védelmének érdekében.
Dr. Németh Ágnes állítja „hogy az ízületeket érintő kopásos betegségeknél a megelőzés a legfontosabb mozzanat. A fiatalkori egészséges életmód, megfelelő testedzéssel az alapja egy olyan időskornak, melyben a kopásos eltérések kevésbé okoznak problémákat a mindennapi életben.”

 

Látogasson el Facebook oldalunkra is a névre kattintva. Kék Duna Wellness Hotel**** Ráckeve

Kék Duna Klubkártyáját aktiválta már? 

ajanlatkeres-nagy

Hozzászólás írása

*
*