[templatic_msg_box type=”alert”]

A félnapos in-outdoor csapatépítő programcsomagban a felsorolt programok közül bármely hat játék kiválasztható, melyeket egy tréner segítségével és irányításával hajt végre a csapat. A játékokhoz szükséges eszközöket biztosítjuk, szükség szerint telepítjük és kérésre regisztráljuk az eredményeket, így a program csapatversenyre is alkalmas.[/templatic_msg_box]

Puzzle

Időtartam: 15-20 perc – Játékos létszám: 10-25 fő

Játék lényege:

Igazi egyensúlyozós csoportjáték non-verbális kommunikációval. A csapat egy földön fekvő gerendán áll, és az arról való lelépés nélkül kell helyet változtatni különböző szempontok alapján.

Emberi csomó

Időtartam: 15-20 perc – Játékos létszám: 8-16 fő

Játék lényege:

A csoport tagjai megfogják egymás kezét véletlenszerű sorrendben, majd megpróbálják kibogozni azt. A feladat egyre nehezedik, ahogy a játékosok száma nő.

Székfoglalás

Időtartam: 15-25 perc – Játékos létszám: 10-40 fő

Játék lényege:

A résztvevők székeken ülnek, néhány hely szabadon marad. A feladat, hogy a szabadon maradt helyeket „megvédjék” a trénerektől. A feladat az idő elteltével egyre nehezedik, a csoportnak mindig újra kell szerveznie magát, mivel a trénerek folyamatosan mozognak.

Labdazsonglőr

Időtartam: 15-20 perc – Játékos létszám: 20-30 fő

Játék lényege:

A csapat egy kört alkot és a játékosok egymásnak dobnak egy teniszlabdát, miközben a keresztnevükön szólítják egymást. A labdák számát addig emeljük, ameddig az a csoport képességeivel lehetséges.

Lánclabda

Időtartam: 24-30 perc – Játékos létszám: 20-30 fő

Játék lényege:

A csapat egy kört alkot és egy teniszlabdát kell körbe juttatni. A köridő csökkentése a cél, közben a labdák számát is növelhetjük.

Menekülés a lávából

Időtartam: 20-25 perc – Játékos létszám: 10-25 fő

Játék lényege:

Egy képzeletbeli lávafolyamon kell átkelnie a csapatnak, gerendák és téglák segítségével. A felhasznált gerendákat az átkelés után fel kell szedni. A megoldás egy logikai folyamat, a kivitelezés pedig ügyességet igényel. 

Háromszög

Időtartam: 20-25 perc – Játékos létszám: tetszőleges

Játék lényege:

A játékosoknak bekötött szemmel kell egy egyenlő szárú háromszöget alkotniuk, az általunk adott kötélből, mindenki fogja azt.

Honnan jöttél?

Időtartam: 10-15 perc – Játékos létszám: 15-25 fő

Játék lényege:

Egy képzeletbeli térképen helyezkednek el a játékosok annak megfelelően, hogy milyen információkat közölnek magukról.

Csetepaté

Időtartam: 10-30 perc – Játékos létszám: 15-25 fő

Játék lényege:

A közismert kő, papír, olló játék csoportos változata, melyhez szükség van a csoporton belüli kommunikációra, szervezettségre és önfegyelemre. A játékosok minden forduló előtt egyeztetik, hogy a három lehetőség közül melyikkel szállnak harcba a győzelemért.

Élő scrabble

Időtartam: 20-30 perc – Játékos létszám: 10-25 fő

Játék lényege:

A résztvevők egy részére betűket ábrázoló táblákat helyezünk. A feladat, hogy azokat a résztvevőket, akiken a táblák lógnak, olyan sorrendbe állítsák a csapattársak, hogy minél több értelmes szót lehessen leolvasni, minél rövidebb idő alatt. A játék regisztrálását a tréner végzi!

Keresztből egyenes

Időtartam: 30-40 perc – Játékos létszám: korlátlan

Játék lényege:

A csapatok arckörben ülnek, megszólítják egyik társukat:”Évi! Keresztből egyenes, vagy egyenesből keresztbe?”stb. Eleinte értetlenül mondogatják ezt, de a jó megfigyelők hamar rájönnek, hogy mi a logikája az elhangzott mondatoknak. A játékmester is részt vesz a feladatban, ő mindig a helyes mondatot mondja, de a helytelen mondatoknál hangosan jelzi, hogy jó vagy nem jó. Türelemjáték, rendkívül jó a személyiség fejlesztésére és egymás megismerésére.

Fűzd be a társad!

Időtartam: 10-15 perc – Játékos létszám: 12-16 fő

Játék lényege:

Ez egy szórakoztató gyakorlat, amelyet bármikor el lehet végeztetni. Egymással folyamatos kontaktusban állnak a csapatok. Egy karikát kell eljuttatni a csapatoknak az egyik pontból a másikba, úgy, hogy közben a résztvevők egymás kezét fogják. A csapatszellem fejlesztése és bátorítása.

Mérgezett narancs

Időtartam: 30-40 perc – Játékos létszám: 6-15 fő

Játék lényege:

Érdekes és mulatságos gyakorlat. A csapatok egymás ellen versenyeznek, a kéz érintése nélkül kell a narancsot eljuttatni a társakon keresztül a sor végére. A mozdulatok nevetésre késztetik a résztvevőket, ezért elejthetik a narancsot. Ekkor újra kell kezdeni.

Az én házam, az én váram

Időtartam: 30-40 perc – Játékos létszám: 6-15 fő

Játék lényege:

Ez egy szórakoztató logikai feladat. A csapatoknak kendővel a szemük előtt kell felépíteniük a saját várukat. Az ehhez szükséges eszközt egy zsákban kapják meg. Egy társuk irányítóként vesz részt a játékban, aki nagyban segítheti őket, amennyiben hallgatnak rá.

Élő létra

Időtartam: 30-40 perc – Játékos létszám: 10-24 fő

Játék lényege:

Ez egy könnyű, abszolút bizalomépítő tevékenység. A csapatoknak át kell juttatni a képzeletbeli mocsármezőn egyik szigetről a másikra a csapattagokat egy általuk kidolgozott módon készült létra segítségével. A létra fokait a csapattagok fogják, ezen kell átmászni.

Ördöglakat

Időtartam: 20-30 perc – Játékos létszám: 6-15 fő

Játék lényege:

Ez egy logikára és együttműködésre ösztönző feladat. A csapatokon belül néhányan párban állnak, a karjukra egy keresztben átfűzött kötelet kapnak. Ezta kötelet úgy kell két különálló kötéllé szabadítani, hogy a csomót nem bontják meg. A csapat többi része segít kitalálni a megoldást.

Fej vagy írás

Időtartam: 20-30 perc – Játékos létszám: 6-15 fő

Játék lényege:

Ez egy gyors reakciót, és rendkívül nagy figyelmet igénylő egyszerű feladat. A csapatok egymás ellen versenyeznek. A csapattagok egy előre megbeszélt jellel küldenek egymásnak információt (kézszorítás). A gyorsabban és helyesen reagáló csapat kapja a pontot. A csapat minden tagja betölti a három lehetséges funkciót. Rendkívül szórakoztató feladat.

Bizalmi dőlés

Időtartam: 20-30 perc – Játékos létszám: 6-15 fő

Játék lényege:

A résztvevők egyenként másfél méter magas magaslatról, háttal beledőlnek a számukra ismeretlen mélységbe, ahol a többi résztvevő kezeiket használva elkapják őt. A feladat abszolút a bizalomra épül. „Bízzunk mega társunkban”. Nagyon szórakoztató csapatjáték.

Élő csocsó

Időtartam: 20-30 perc – Játékos létszám: 8-24 fő

Játék lényege:

Hagyományos csocsó játék élő „bábukkal”. A résztvevők rekeszeken ülve játszanak, néha több labdával. A focitudás nem döntő, a speciális körülmények miatt (pl. tojás alakú labda). Így nagyon heterogén csapatok számára is kitűnő, nagyon szórakoztató csapatjáték.

Csapat síverseny

Időtartam: 20-30 perc – Játékos létszám: 10-40 fő

Játék lényege:

A résztvevőknek egy fix, 10 méteres páros sítalpon kell végigmenniük egy előre kitűzött pályán. A csapat csak abban az esetben tudja a feladatot teljesíteni, ha teljes a csapaton belüli összhang.

Aknakereső 

Időtartam: 20-30 perc – Játékos létszám: 10-15 fő

Játék lényege:

A résztvevőknek egy 10×10-es aknamezőn kell átjutniuk úgy, hogy ha valaki a jelképesen telepített aknára lép, akkor újból kísérletet kell tennie az átkelésre, természetesen memorizálva az addigi útvonalat. A csapat minden tagjának egyesével át kell kelnie az aknamezőn, akár egymás segítségével.

Csapatpóló

Időtartam: 20 perc – Játékos létszám: korlátlan

Játék lényege:

Ezt a gyakorlatot a program elején ideális végezni. A csapatok felosztása után mindenki kap egy pólót és textil filctollakat, amik segítségével elkészíthetik a rendelkezésre álló idő alatt saját csapatpólójukat.: csapatnév, ábrák, rajzok. A feladat végén megindokolhatják a csapatok, hogy miért és mit rajzoltak a pólóra. A további feladatok során ezt a pólót viselhetik a csapatok, ami egy kellemes emlék marad számukra. Az ár nem tartalmazza a pólók árát.

Max.6 kiválasztott játék időtartama: kb.3-4 óra.

 

Pin It on Pinterest